سلام 👋 به سرور ما خوش اومدید. 🌹
http://www.ReSoRT.Blog.iR/Game

کانال بازی "حلِ جدول"
معرفی بخش " حل جدول" :
شما کاربران در این بخش می تونید با دوستان خود به بازی حل جدول بپردازید.

توضیحات مربوط به بخش بازی "حل جدول" :

  • ·         این بخش متشکل از دو بخش مجزای گفتگوی متنی و گفتگوی صوتی می باشد
  • ·         بخش گفتگوی متنی صرفاً جهت پاسخ دهی و حل جواب جدول می باشد و کاربران حتی الامکان باید از چت کردن در این مکان پرهیز نمایند.
  • ·         بخش گفتگوی صوتی ، در بخش بازی حل جدول صرفاً برای گردانندۀ بازی تعبیه شده و حتی الامکان کاربران دیگر نباید از این قابلیت استفاده نمایند. مگر با هماهنگی و اجازۀ گردانندۀ بازی.
  • ·         ایجاد هرگونه مزاحمت و پارازیت در هنگام بازی چه در بخش گفتگوی متنی و چه در بخش گفتگوی صوتی موجب برخورد جدی از طرف "ادمین" و گردانندۀ بازی خواهد شد.
    http://www,ReSoRT.Blog.iR

آموزش بازی "حل جدول"

بازی حل جدول می تواند طبق دستورالعمل حل یک جدول باشد و می تواند اینگونه باشد.

سرزمین آریایی در جنوب غربی آسیا با جمعیت حدود 80 میلیون نفر ----- (5حرفی 5 امتیاز)

• امتیاز دهی بازی بر اساس سرعت عمل کاربر در پاسخ دهی به سوالات و صحیح بودن جواب می باشد.

1)      کاربران می توانند از گوگل استفاده نمایند ... اما چون "حل جدول" فارغ از جنبۀ سرگرمی جنبه اطلاعاتی و آموزش هم دارد بهتر است که از گوگل کردن و سرچ کردن بپرهیزید. اما من حیث المجموع بلا مانع است.

2)      بازی "حل جدول" بر خلاف بازی "بیست سوالی" قابلیت کمک رسانی از طرف گردانندۀ بازی را ندارد.

3)      در صورتی که گرداننده بازی سوالی را مطرح نمود ، باید متن سوال را طبق الگوی بالا پیش از مطرح کردن سوال تایپ نموده و سپس ارسال نماید و از زمان بازگو کردن سوال به صورت "صوتی" و ارسال متن سوال طبق الگوی بالا ، بر اساس تعداد حروف تعیین شده و امتیاز زمان برآورد می شود. در صورتی که واژه سخت باشد گردانندۀ بازی می تواند از 1 تا 10 ثانیه وقت بیشتری اختصاص بدهد.

4)      طبق قراردادی که اعلام شده ... سرعت پاسخگویی کاربر و صحیح پاسخ دادن بسیار مهم است (1) اما گاهی اوقات بسته به شرایط اینترنت و سرعت انتقال و دریافت اطلاعات و پیام ها ... ممکن است که فردی جواب سوال را ارسال کند ؛ در صفحه نمایش خود اولین نفر باشد که جواب سوال را داده ، ولی در صفحه نمایش گرداننده ی بازی نفر اول نباشد (!) در این صورت کاربر یا کاربران می توانند مراتب اعتراض خود را به گردانندۀ بازی بصورت محترمانه اعلام نمایند و گردانندۀ بازی هم می بایست از صفحه نمایش خود و پیام های دریافتی کپی و آن را مجدد باز نشر کند (به اصطلاح ثابت نماید)

5)      کاربر و کاربران محترم باید دقت داشته باشند که در صورت بروز چنین مشکلی (بالا و پایین شدن سرعت اینترنت) بپزیرند که مشکل وجود دارد و باید تابع قوانین باشند و به نظر گردانندۀ بازی احترام بگذارند.

6)      غلط املایی در پاسخ تاثیر دارد ... یعنی اینکه اگر بین افراد حاضر در بازی کسی اولین نفر پاسخ را داده باشد ولی دارای غلط املایی باشد ، گردانندۀ بازی جواب صحیح را انتخاب می نماید و مراتب ایراد را اعلام می کند.

7)      گرداننده بازی دقت داشته باشد که سوالات نباید تکراری باشند

8)      گرداننده بازی باید دقت داشته باشد که سوال و پاسخ نباید دارای ایهام و ابهام و ایراد باشد.

9)      حتی الامکان سوال و جواب طولانی نباشد و حتی الامکان پاسخ سوالات بیشتر از 10 جای خالی نباشد.

10)  سوالات تخصصی و سخت و یا بسیار سهل و آسان نباشد.

11)  همونطور که پیش از این اشاره شد کاربر می تواند از گوگل استفاده نماید ؛ اما باید در اولین فرصت پاسخ دهد.

12)  کاربران باید تابع گرداننده بازی باشند و حتی الامکان نباید به نحوه بازی اعتراض نمایند و فقط صرفاً در موارد ضروری و یا بروز مشکل با گردانندۀ بازی محترمانه در میون بگذارید.

13)  در صورتی که پاسخی دارای غلط املایی باشد و کاربر نسبت به رفع آن اقدام نکند و کاربر دیگری آن را تصحیح و ارسال کند امتیاز آن به فرد تصحیح کننده خواهد رسید.

14)  پاسخ سوالات نباید توسط کاربران و اعضای بازی به صورت صوتی اعلام شود.

15)  در صورت بروز هر گونه مشکل گردانندۀ بازی (لیدر) می تواند آن را نادیده بگیرد و کاربر هم باید به نظر لیدر احترام بگذارد اما لیدر هم باید اقداامات لازم جهت انجام یک بازی مطلوب را انجام دهد.

16)  حل جدول نوبتی و لیست ندارد. به این معنا که نیاز به ثبت نام از پیش ندارد و هر کاربری می تواند در هر هنگام و هر شرایطی جواب سوالات را بدهد و گردانندۀ بازی باید امتیاز پاسخ صحیح او را یادداشت و یا در قسمت note  یا nic name  کاربر وارد نماید.

17)  در صورتی که کاربری امتیازی کسب کرد و بنا به هر دلیلی از بازی بیرون رفت گرداننده بازی می تواند بنا به تصمیم خود یا تا پایان بازی امتیاز او را محاسبه نماید یا در صورتی که برگشت کاربر طولانی شد امتیازات او را نادیده بگیرد و یا اینکه بین افرادی که پاسخ صحیح داده اند تقسیم نماید.

18)  جمع امتیازات هر بازیکن برنده را مشخص می کند و در صورتی که اختلاف امتیاز بین اعضا مساوی بود گرداننده می تواند سه سوال فینال مطرح کند.

19)  سوال فینال نباید تکراری باشد ؛ نباید طولانی باشد ؛ نباید تخصصی باشد.

20)  همه کانال های بازی ایجاد شده در سِرور برای سرگرمی شما کاربر عزیز می باشد. و اساس هر بازی سرگرم شدن است. سرگرم شدن در این کانال ها به معنای دور هم بودن و لحظات خوشی را در کنار یکدیگر سپری کردن است و این بدین معناست که باید به یکدیگر در هر شرایط احترام بگذاریم. و در عین حال بازی هم فارغ از جنبه ی سرگرمی باید خاصیت و ماهیت ارزش گذاری برای بازیکنان را داشته باشد و نباید به دور از عدالت و قوانین و حق خوری اجرا شود. همواره باید به دور از تنش و پرخاشگری و کینه ورزی چه از جانب اعضای بازی و چه از جانب ناظر و اعضای حاضر در کانال باشد. بازی را جدی نگیرید به قدری که از حد خارج شود و جنبه ی جدی و تنش زا داشته باشد و بازی را مسخره تصور نکنید که بی مزه شود (!) بر اساس اعتدال رفتار کنید (!)

http://www.ReSoRT.Blog.iR

 

◘ کانال بازی " اسم | فامیل "

این کانال صرفاً برای بازیِ « اسم فامیل » تعبیه شده و افراد و کاربران نباید از این کانال برای استفاده غیر از این بازی استفاده کنند (!)

نحوه بازی اسم فامیل در کانال " اسم فامیل "

1)      این بخش از دو بخش " اسم فامیل وُیس" و "اسم فامیل تایپ" تشکیل شده . بخش اسم فامیل وُیس مربوط به گردانندۀ بازی و کسی که نوبت انتخاب حرف او است تعبیه شده.

2)      بازی اسم فامیل به این صورت اجرا می شود که اعضای بازی با هم توافق می کنند که چه کسی ابتدا بازی را شروع کند. سپس توافق می کنند که بازی دارای چه بخش هایی باشد ... به این معنا که :
اسم فامیل میوه غذا شهر یا کشور اشیاء حیوان رنگ اعضای بدن
ماشین

3)      توجه داشته باشید که هر یک از گزینه های بالا توافقی و انتخابی بوده ؛ ولی در قالب بازی های معمول هشت گزینه ی اول ثابت است (الزامی نیست و کاملا توافقی می باشد.)

4)      پس از انتخاب گزینه های بازی (به صورت توافقی) و انتخاب یک فرد از بین اعضای بازی ... فرد انتخاب شده از طریق پنل صوتی یا همان ( اسم فامیل وُیس) یک حرف از حروف الفبا را انتخاب می نماید و بصورت واضح اعلام می کند.

5)      شروع بازی ... به طور مثال پس از انتخاب فرد از طرف اعضای بازی (بصورت توافقی) فرد انتخاب شده در میکروفون اعلام می کند . با حرف "پ"
همه ی اعضای بازی بلافاصله باید دست به کار شده و طبق الگوی بالا گزینه ها را جواب بدهند. بطور مثال
اسم (پری) فامیل (پیرزاد) میوه (پرتقال) غذا (پیتزا) شهر یا کشور (پاوه-پاناما) اشیاء (پنکه) حیوان (پلنگ) رنگ (پسته ای)

6)      لازم به ذکر است که در مواردی که گزینه ای جواب صحیح ندارد اعضا با توافق هم می توانند بازی را متوقف نمایند.

7)      به طور مثال طبق الگوی بالا رنگ (پسته ای) زیر مجموعه رنگ سبز قرار می گیرد. اما در مواردی که بازیکنان و اعضای بازی در ابتدا نسبت به پذیرفتن این موارد توافق کرده باشند امتیاز خواهد داشت و در صورتی که طبق توافق اولیه و به اجماع اعضای بازی نرسد پذیرفته نخواهد شد و امتیازی به آن داده نخواهد شد.

8)      این بازی بر اساس تعداد پاسخ های درست و صحیح و همچنین مهارت پاسخگویی سریع (تند نویسی بدون غلط املایی) می باشد و به این معنا که بلافاصله و بعد از اعلام شروع بازی توسط کسی که حرف را اعلام کرده بازی شروع و همه بازیکنان باید به سرعت جواب سوالات را بدهند و قبل از اینکه دیگر بازیکنان و اعضای بازی ، جواب سوالات را کامل کنند فرمان " استوپ یا استاپ" بدهد.

9)      هیچ یک از اعضای بازی حق گوگل کردن و جستجو کردن را ندارند و البته چیزی که مهم است ، این است که این بازی بر پایه سرعت عمل می باشد و این بازی قالبا به قدری ساده است که امکان گوگل کردن در آن وجود ندارد و اعضای بازی معمولا در کسری از زمان پاسخ ها را خواهد داد و زمانی برای گوگل کردن پاسخ ها وجود نخواهد داشت.

10)  اما در صورتی که مشخص شود که بازیکنی تقلب نموده و پاسخ گزینه ها را گوگل کرده و این مهم توسط اعضای بازی و لیدر (کسی که معمولا ناظر بازی است و قالبا خود بازی نمی کند و قاضی بازی است) اثبات شود ؛ فرد یا از بازی اخراج و یا با کسر امتیاز (امتیازی که در طول بازی کسب کرده) و یا اینکه یک دست از بازی کردن محروم خواهد شد و یا اینکه امتیاز آن دست را بطور مساوی بین اعضا تقسیم می کنند و خود او هیچ امتیازی نخواهد گرفت.

11)  در صورتی که تکرار تقلب یک بازیکن از سوی ناظر یا لیدر بازی و یا اعضای بازی محرز شود ؛ ناظر حق اخراج بازیکن را دارد و همه ی امتیازات کسب شده در طول بازی توسط بازیکن (طبق صلاحدید لیدر) یا تقسیم می شود بین دیگر بازیکنن حاضر در بازی و یا بطور کلی نادیده  گرفته می شود.

12)  بطور کلی در صورت بروز هر گونه اختلاف یا مشکل ، جمع باید تابع نظر لیدر یا ناظر باشد و یا با مشورت اعضای بازی و با رعایت عدالت برخورد شود.

13)  نکته ی بسیار مهم در مورد نحوه بازی اینکه برای گزینه "اشیاء" ؛ جواب با "پلاستیکی" صحیح نیست (!) بطور مثال اگر بازی با حرف "خ" شروع می شود ، جواب اشیاء "خر پلاستیکی" صحیح نیست (!)

14)  زمانی که فرمان استاپ یا استوپ ؛ اطر طرف هر یک از بازیکنان صادر شد بلافاصله و بدون وقفه تمام بازیکنان باید پاسخ خود را منتشر نمایند. در غیر اینصورت به معنای "عدم حضور" و "بی اعتنایی" می باشد و ناظر یا لیدر بازی می تواند فرد خاطی را جریمه و یا با مشورت اعضای بازی تنبیه نماید و با تکرار این موضوع بازیکن اخراج خواهد شد.

15)   همه کانال های بازی ایجاد شده در سِرور برای سرگرمی شما کاربر عزیز می باشد. و اساس هر بازی سرگرم شدن است. سرگرم شدن در این کانال ها به معنای دور هم بودن و لحظات خوشی را در کنار یکدیگر سپری کردن است و این بدین معناست که باید به یکدیگر در هر شرایط احترام بگذاریم. و در عین حال بازی هم فارغ از جنبه ی سرگرمی باید خاصیت و ماهیت ارزش گذاری برای بازیکنان را داشته باشد و نباید به دور از عدالت و قوانین و حق خوری اجرا شود. همواره باید به دور از تنش و پرخاشگری و کینه ورزی چه از جانب اعضای بازی و چه از جانب ناظر و اعضای حاضر در کانال باشد. بازی را جدی نگیرید به قدری که از حد خارج شود و جنبه ی جدی و تنش زا داشته باشد و بازی را مسخره تصور نکنید که بی مزه شود (!) بر اساس اعتدال رفتار کنید (!)

http://www.Resort.Blog.iR

 

◘ کانال بازی "بد و بدتر"

کانال بازی بد و بدتر ....
این بازی بدین صورت اجرا می شود که دو سوال (ترجیحا با جواب ناخوشایند) مطرح می شود و فرد باید از بین بد و بدتر یکی را انتخاب نماید.
 بطور مثال :
+ خوردن غذایی که خیلی ازش بدت میاد یا انجام دادن کاری که خیلی از انجامش بدت میاد ؟
(فرد باید بین گزینه هایی که سوال شده بلافاصله یکی از آنها را انتخاب نماید.

فرد پاسخ دهنده در کمترین زمان یاید یک گزینه را انتخاب نماید و نباید رو انتخاب گزینه مکث و تعلل نماید.

در انتخاب گزینه نباید جمله ای اضافه گفته بشود و اما و اگر و ترجیحاً و... آورده شود.

حتی الامکان سوال ها از پیش تعیین و آماده شده باشد.

سوال کننده و پاسخ دهنده نوبتی و با توافق اولیه که چه کسی ابتدا پاسخ دهنده باشد و چه کسی سوال کننده تغییر خواهد کرد.

فرد پاسخ دهنده فقط یکبار می تواند درخواست تغییر سوال بدهد و در غیر اینصورت بازی را باخته.

باید دقت داشت که فرم و مبنای بازی بر انتخاب گزینه بین بد و بدتر می باشد و نباید سوال ها به سمت بازی جرأت حقیقت برود (!)

بطور کلی این بازی مبنای سرگرمی دارد و مبنای مسابقه ای ندارد و امتیاز و دهی ندارد. اما در صورت تمایل می توانید تعیین کنید که هر کس در کوتاه ترین زمان منطقی ترین گزینه را انتخاب نماید و همچین به تعداد سوالات بیشتری پاسخ منطقی بدهد برنده ی بازی خواهد شد. همچنین بهترین سوالات (چالش بر انگیزترین) هم دارای امتیاز می باشد.

http://www.ReSoRT.Blog.iR

 

📢 کانال بازی حدس موزیک

📢 یک نفر به عنوان گرداننده ی بازی ، موسیقی پخش می نماید ، اعضای بازی بلافاصله باید نام خواننده و نام آهنگ را بنویسند.

📢 حتی الامکان نباید از برنامه یا جستجو استفاده کرد ... اما در صورت اعلام گرداننده ی بازی بازیکنان این اجازه را خواهند داشت که این کار را انجام دهند. و در غیر از مواردی که توسط گرداننده ی بازی این کار انجام شود تخلف بوده و گرداننده ی بازی حق کسر امتیاز از فرد متخلف را دارد.

سرعت عمل در این بازی مورد اهمیت است و همانطور که آگاه هستید ، با توجه به اوضاع و شرایط اینترنت کشور ، اولویت امتیاز دهی توسط گرداننده ی بازی و با رعایت اصول و عدالت انجام خواهد شد.

غلط املایی در ارائه پاسخ موثر بوده و گرداننده ی بازی باید نسبت به رفع مشکل اخظاز دهد و در صورتی که در این هنگام کسی زودتر این کار را انجام داد و پاسخ را ارسال کرد اولویت با فردی است که پاسخ صحیح داده !

در صورت بروز هر گونه مشکل به آی دی :

http://www.ReSoRT.Blog.iR/Game  

کانال بازی جرأت | حقیقت

بازی جرأت حقیقت اینجوری اجرا میشه که در توافق اولیه بین طرفین و اعضای بازی (پس از این انتخاب یک نفر به عنوان شروع کننده ی بازی) فرد شروع کننده سوال می پرسد ...

جرأت یا حقیقت ؟


در صورتیکه فرد مقابل جرأت را انتخاب نماید ؛ باید کار یا عملی که توسط شروع کننده ی بازی اعلام می شود را انجام دهد .

بطور مثال : باید آواز بخونی

( و فرد مقابل باید این کار را انجام بدهد و در صورتی که اجرا نکند بازنده است.)

و در صورتی که حقیقت انتخاب شود ؛ فرد شروع کننده باید یک سوال (ترجیحا سوالی که پاسخ آن برای فرد سخت باشد) را مطرح می نماید و فرد مقابل باید به آن پاسخ دهد.

به طور مثال : ترجیح میدی دوست پسرت رو در حال خیانت کردن با دوست صمیمیت ببینی یا دشمن خونیت ؟

و فرد مقابل باید صادقانه پاسخ سوال را بصورت کامل بدهد.


(در صورت طفره رفتن و عدم پاسخگویی به سوال فرد بازنده خواهد بود و در مجازات باید یک کار سختی که از طرف شروع کننده بازی اعلام می شود ، انجام دهد.)

http://www.ReSoRT.Blog.iR/Game 

کانال بازی ترکیبی یا (میکس گیم)

بازی ترکیبی ، ترکیبی از بازی

       I.            جدول (جای خالی)  

    II.             20 سوالی

 III.            حدس موزیک

 IV.            اسم فامیل

می باشد که یک نفر به عنوان گرداننده ی بازی و بقیه اعضا شرکت کننده در بازی می باشند. روال بازی ها مثل بازی های دیگر است و به طور مثال گرداننده ی بازی می توانند چندین سوال جدول (جای خالی) طرح کند و یا اینکه حدس موزیک اجرا نماید و...
• نکته ی قابل توجه در این بازی هم ؛ همان موضوع و مسئله دقت و توجه به اینترنت است و شرکت کنندگان در بازی باید این مهم را بپزیرند که سرعت  و کیفیت اینترنت برای افراد متفاوت است و در نهایت باید به آنچه از طرف گرداننده ی بازی عنوان می شود احترام گذاشت و آن را پذیرفت.

http://www.ReSoRT.Blog.iR/Game